Skolan - Lover

Folk som inte går i kunskapsskolan i tyresö kan inte förstå hur mycket skolan betyder. Skolan för mig är som ett andra hem, jag är där från 8.45 & 8.25 till 14-16 på dagarna, där jag lär mig min utbildning och får mat, samt som att umgås med mina vänner. Mina brudar alltså ksbrudarna är som en hel jävla familj. Vi är som syskon allihopa, vi bråkar, gråter med varandra , reser med varandra. Vi gör allt. Och att förlora en hel familj skulle ju döda mig helt. Sen har man ju vänner i andra årskurser också men just vi TJEJER är ett band som inte ska brista.

Jag kan inte förklara hur en skoldag i 7an var, men jag kan berätta kortfattat, man kommer till skolan och träffar alla, går på sin samling där det är otroligt mycket flum men ändå sovande .. Slutar sin samling och går på våra såkallade lektioner, inte alltid. Oftast blev det så att jag inte gick på mina pass som ; engelska, svenska. Första terminen gick jag rakt efter mitt schema. Sen började jag trappa ner vilket inte är bra. Vår skola handlar om ensamarbete. Vi får arbeta med vem vi vill, i alla årskurser. 7an har varit det mest galnaste skolår jag varit med om. Snöbollskrig, bråkat med lärare, matkrig,pojkvän,flera timmar sittandes inne på en toalett med mina vänner och bara snackat. Busted för rökning, falun, springades i korridorerna, sjunga för lärarna och få dom på gott skratt. Både gott och ont. Jag trivs som fan i min skola och jag skulle inte ens komma in på tanken att byta till en kominal skola eller vad det heter, vi har en friskola som är den bästa friskolan. Och i den ska jag gå tills jag slutar 9an, jag ska gå ut med toppenbetyg och njuta av min bal i 9an. Jag ska bli en goodgirl, så nu blir det ändring i 8an. Om två veckor och två dagar börjar vi. Så om ungefär en och en halv vecka, ska jag redan börja plugga, jag ska börja komma igång med mina steg och jobba hemmifrån jag ska börja komma in i arbetet redan nu, så jag är beredd till 8an nu när vi får betyg, annars kommer jag gå runt där och inte fatta ett piss vad jag ska göra, jag ska sätta mig och gå igenom spanskan, skriva upp massa meningar så jag kommer ihåg, lära mig gångertabellen en gång till. Börja skriva på mitt engelska steg 13, tror jag. Planera redan nu hur jag ska börja min skolgång. Det är två veckor kvar och det är inte lång tid alls.

Känner redan press på det men ändå känner jag längtan, längtan efter att få träffa alla kompisar som jag saknar som in i helvete, ser fram emot att det ska bli VI tjejer igen, vi har sepparerats så mycket ! 8an ska bli fucking bäst, ingen protest !


jag,jennifer,clara & ronja. Älskar er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0